Od prvých kilometrov až k ultratrailom...

Pohľad späť alebo čo sa dá stihnúť za 4 roky

   Na prelome júla a augusta uplynuli 4 roky odo dňa, kedy som sa začal aktívne venovať behu a tak ma napadlo, že by som mohol trošku zrekapitulovať, čo všetko som za ten čas absolvoval a zažil. Našťastie som si už od začiatku robil záznamy o každom ubehnutom kilometri, respektíve robili to za mňa hodinky plus nejaká aplikácia. Do konca roku 2014 (teda asi za 5 mesiacov) som nabehal tréningovo 566 km. V roku 2015 som sa už začal zúčastňovať rôznych bežeckých akcií a pretekov, všetko boli behy do dĺžky polmaratónu. V roku 2016 som prekročil hranicu maratónu a zároveň aj ultramaratónu. Prvú 100km vzdialenosť som absolvoval v roku 2017.

Bežecké akcie 2015
Devín-Bratislava (68.ročník)
Môj úplne prvý bežecký pretek, takpovediac povinná jazda každého bežca
GarminConnect: link
Cross Country Baba-Kamzík
Môj prvý trailový pretek, najkratšia trasa 16k sa beží z Rače a končí sa na Kamzíku
GarminConnect: link
Račiansky polmaratón
Môj prvý oficiálny polmaratón, štartuje sa v Rači a beží sa 2x do Svätého Jura a späť
GarminConnect: link
Wings For Life World Run
Netradičný celosvetový beh s pohyblivým cieľom a ušľachtilou myšlienkou. Podarilo sa zabehnúť polmaratón.
GarminConnect: link
Pomlé Run
10km beh v Šamoríne, štart v areáli X-Bionic na jazdeckom okruhu, otočka v parku Pomlé.
GarminConnect: link
Beh Krasňanskou kúriou (jar)
16km trailový beh so štartom v Rači-Krasňanoch a otočkou na Kamzíku.
GarminConnect: link
Moon Run
15km nočný trailový beh, štartuje sa za súmraku pod hradom v Devíne a cieľ je na Bratislavskom hrade.
GarminConnect: link
Štúrova štreka
8,5km trailový beh so štartom aj cieľom na futbalovom ihrisku v Modre.
GarminConnect: link
Saguaro Run Fest
10km beh so štartom na Železnej studničke. Beží sa po asfalte.
GarminConnect: link
Bratislava Tower Running
Trochu iný druh behu, výbeh po schodoch na vyhliadkovú vežu Bratislavského mosta SNP (tzv. UFO)
GarminConnect: link
Bratislavský beh bosých
Prvý beh naboso, zvolil som kratšiu trasu 3.2km od Eurovei cez most Apollo a späť.
GarminConnect: link
Od Tatier k Dunaju
Známy štafetový beh z Jasnej do Bratislavy (341km), skvelý zážitok keď je dobrá partia.
GarminConnect: link1 link2 link3
Beh Pezinkom
9km beh vinohradmi a ulicami mesta Pezinok. Bežal som v Luna sandáloch.
GarminConnect: link
Lamač-Stupava
17km trailový beh Karpatmi s celkovo dosť malým prevýšením, jeden z posledných behov sezóny (beží sa v polovici novembra).
GarminConnect: link
Mikulášsky kros
12km trailový beh s Mikulášskou tematikou so štartom aj cieľom v Pezinku.
GarminConnect: link

Celkový počet nabehaných kilometrov: 1162

Bežecké akcie 2016
Cez Hubalovú
Prvý trailový beh s dĺžkou polmaratónu. Štart aj cieľ je v Modre-Harmónii.
GarminConnect: link
ČSOB Marathon
Polmaratón ulicami Bratislavy, odbehnuté v Luna sandáloch aj napriek čistému asfaltu.
GarminConnect: link
Malokarpatský Cik-Cak
Môj prvý skoro ultratrail, alebo skôr turistický pochod (50km za necelých 9hodín)
GarminConnect: link
Cross Country Baba-Kamzik
Trailový beh z Baby na Kamzík, tentokrát stredná vzdialenosť 26km s prevýšením 600m.
GarminConnect: link
Beh Šaštínskymi bormi
Zaujímavý 17km beh borovicovými lesmi so štartom v Šaštíne-Strážach. Odbehnuté v LunaSandals.
GarminConnect: link
Častovská 50-ka
Ďalšie priblíženie sa ultra, 45km ďiaľkový pochod so štartom aj cieľom v obci Častá.
GarminConnect: link
Beh Krasňanskou kúriou (jar)
16km trailový beh so štartom v Rači-Krasňanoch a otočkou na Kamzíku.
GarminConnect: link
Malokarpatský Cross Marathon
Trailový beh (39km) so štartom na Kamzíku a cieľom na Zochovej chate.
GarminConnect: link
Bratislavský beh bosých
Po druhýkrát naboso, tentokrát 10km a spravil som si osobáky na 5 aj 10km.
GarminConnect: link
Moon Run
Po druhýkrát na 15km nočnom trailovom behu, tentokrát sa ani neblúdilo ako pred rokom.
GarminConnect: link
Od Tatier k Dunaju
Opäť so skvelou partiou na tomto obľúbenom štafetovom behu. Boli aj kopce :)
GarminConnect: link1 link2 link3
Rýchlik Zoška - Bratislava
Prvý ultratrail (50km) prejdený bežeckým spôsobom (7:20 hod) so štartom na Zochovej chate a cieľom v Lamači.
GarminConnect: link
Beh Krasňanskou kúriou (jeseň)
Jesenná verzia 16km trailového behu so štartom v Krasňanoch.
GarminConnect: link
O pohár starostu obce Hybe
Malý dedinský trailový beh, 9km sa beží po bežkárskej dráhe (2 okruhy).
GarminConnect: link
Prešporský Ultra Trail
Môj prvý pokus o stovku, ktorý skončil predčasne niekde na 55.-60.km
GarminConnect: link
Lamač-Stupava
Po druhýkrát na tomto peknom jesennom trailovom behu.
GarminConnect: link
Silvestrovský beh cez Bratislavské mosty
Úplne posledný beh v kalendárnom roku. Beží sa cez všetkých 5 Bratislavských mostov.
GarminConnect: link

Celkový počet nabehaných kilometrov: 1548

Bežecké akcie 2017
Letecká stovka
Prvý úspešne absolvovaný 100km ultratrail so štartom aj cieľom v Trenčíne.
GarminConnect: link
Lazová stovka
Veľmi populárny ultratrail so štartom aj cieľom v obci Vrbové. Nepodarilo sa dokončiť.
GarminConnect: link
Malokarpatský Cross Marathon
Po druhýkrát na trailovom behu z Kamzíka na Zochovu chatu.
GarminConnect: link
Ponitrianska stovka
Veľmi dobre zorganizovaný ultratrail so štartom v Handlovej a cieľom v Nitre.
GarminConnect: link
Prešporský Ultra Trail
Druhý (úspešný) pokus o absolvovanie tohto ultratrailu. Zároveň najlepší dosiahnutý čas na stovke.
GarminConnect: link

Celkový počet nabehaných kilometrov: 2000

Bežecké akcie 2018
Letecká stovka
Pod druhýkrát na Leteckej, tentokrát sme zažili pekelnú zimu v závere trasy.
GarminConnect: link
Lazová stovka
Na druhý pokus úspešne dokončené, možno aj vďaka tomu, že som tentokrát nešiel sám.
GarminConnect: link
Severný Živloplaz
Ultratrailová novinka na ďalekom východe, štart aj cieľ v Starej Ľubovni. Veľmi pekná akcia.
GarminConnect: link
The Run
Štafetový beh naprieč Slovenskom, opäť s nitrianskou partiou. Výborná organizácia, odporúčam.
GarminConnect: link1 link2 link3 link4
Nízkotatranská stíhačka
Náročný trailový beh so štartom v Telgárte a cieľom na Donovaloch. Ukončené na Čertovici kvôli časovému limitu.
GarminConnect: link
100 Míľ Krajom Malých Karpát
Ultratrail s 3 rôznymi vzdialenosťami so štartom aj cieľom v Chtelnici. Ukončené predčasne po 113km.
Strava: link

Celkový počet nabehaných kilometrov: 1570 km (do 10.septembra)

Čo mám ešte naplánované do konca roka:
15.september - Ponitrianska stovka (link)
13.október - Javornícka stovka (link)
20.október - Malokarpatská vertikála (link)

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Prečo tento blog

Rád by som prostredníctvom tohto blogu popísal ako som sa dostal k behu, ako som sa postupne prepracoval od rekreačného turistu k aktívnemu bežcovi. Chcem písať aj o pretekoch a bežeckých akciách, ktorých som sa zúčastnil.
Články budem pridávať chronologicky ako išli v čase od mojich začiatkov v lete 2014 až po súčasnosť.