Od prvých kilometrov až k ultratrailom...

Ako som začal behať alebo talianska plážová romantika

júl/august 2014 ::

V roku 2014 sme boli s mojou polovičkou na dovolenke v malom mestečku Calambrone na severo-západnom pobreží Talianska. Je to oblasť Toskánska s veľmi príjemnými mestečkami a krásnou prírodou.


Už ani neviem, čo nás to vtedy napadlo, že si ráno privstaneme a pôjdeme sa prebehnúť po pláži. Nadýchať sa trochu ranného morského vzduchu, pokým tam ešte nie je mrte ľudí. Široká pláž s veľmi miernym sklonom bola ideálna na rozhýbanie si kostí.
Cupital som po pláži asi pol hodinku, 2km jedným smerom a 2km naspäť. A aj keď bolo ešte relatívne skoré ráno, po tých 4 kilometroch som bol slušne zadýchaný a spotený. Výhoda bola, že som sa mohol hneď po dobehnutí prasknúť do mora. Paráda...


A keďže som sa cítil po tejto dávke pohybu celkom fajn a nič ma nebolelo, zopakoval som si to aj ďalší deň, potom ďalší až do konca nášho pobytu. Niekedy som behal ráno, niekedy až podvečer, čo malo menšiu nevýhodu v tom, že som musel občas obchádzať alebo preskakovať ľudí ležiacich v ceste ;o)


Počas tých niekoľkých dní som zabehol priemerne 4km denne, celkovo som teda nabehal asi 25km. Z dnešného pohľadu to nie je nič moc, ale bol som na seba hrdý, že som vydržal a dokázal sa každý deň prinútiť k nejakému aktívnemu aspoň 30 minútovému pohybu.

Moje dovtedajšie športové aktivity boli viacmenej rekreačného charakteru, v zime sem-tam lyžovanie, v lete sem-tam horský bicykel a potom hlavne turistika prípadne geocaching. Okrem toho však celodenné a prípadne aj večerné sedenie za počítačom. Uvedomil som si, že s blížiacou sa 40-kou by som s tým mal niečo robiť, ak nechcem čoskoro skončiť so zničenou chrbticou alebo infarktom.


Ako správny geek som si hneď od prvého behu začal všetko zaznamenávať pomocou mobilnej aplikácie (myslím že to bol RunMeter), aby som mal neskôr možnosť sledovať čo, koľko, ako rýchlo, kde a kedy som nabehal.

Môj prvý bežecký týždeň bol dobrým základom a po návrate z dovolenky sa mi podarilo postupne si vybudovať návyk a stala sa z toho pravidelná aktivita, ktorú sa mi darilo opakovať niekoľkokrát do týždňa. Všetko som mal zaznamenané v mobilnej apke a tak som mohol sledovať ako sa postupne po malých krokoch zlepšujem a pomaly sa zo mňa stáva niečo ako bežec.



0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Prečo tento blog

Rád by som prostredníctvom tohto blogu popísal ako som sa dostal k behu, ako som sa postupne prepracoval od rekreačného turistu k aktívnemu bežcovi. Chcem písať aj o pretekoch a bežeckých akciách, ktorých som sa zúčastnil.
Články budem pridávať chronologicky ako išli v čase od mojich začiatkov v lete 2014 až po súčasnosť.