Od prvých kilometrov až k ultratrailom...

Prvé obutie alebo čo na nohy keď nie som na pláži

august 2014 :: Po návrate z dovolenky, na ktorej som s behaním začal, som musel vyriešiť jednu dosť zásadnú otázku. V čom budem behať po povrchu, ktorý je tvrdší ako piesok na pláži. V tomto smere som nemal žiadne skúsenosti ani informácie a tak som dopadol podobne ako asi väčšina začínajúcich bežcov. Zobral som prvé, čo som doma našiel a čo sa na bežeckú obuv aspoň podobalo.

Niečo si obuť musím...

Mal som nejaké Adidasy a jedny Pumy, oboje som používal ako bežnú vychádzkovú obuv ale vyzerali, že by sa v nich dalo trochu aj behať. Našťastie som v nich absolvoval len asi 2-3 behy, pokiaľ som neprešiel na niečo normálnejšie. Bola to naozaj len núdzová možnosť a nikomu neodporúčam behať v niečom, čo síce tenisky pripomína ale nie je na behanie primárne určené.

Prvé ozajstné bežecké tenisky

Asi týždeň po návrate z dovolenky som sa vybral do športového obchodu vybrať si bežecké tenisky. Moje laické kritériá boli jednoduché:
  • aby to bola aspon trochu známa značka
  • aby dobre sedeli na nohe 
  • aby neboli veľmi drahé
  • aby dobre vyzerali
Nakoniec som skončil pri týchto krásnych Asics-och, ktoré sa stali mojim bežeckým parťákom na najbližších 10 mesiacov.
V tom čase som neriešil, aký majú drop, aká je úroveň tlmenia, priedušnosť a podobné veci. Bola to moja jediná bežecká obuv asi na 8 mesiacov, pokiaľ som nezačal experimentovať s niečím novým. Ináč musím pochváliť kvalitu prevedenia, tenisky boli niekoľko krát prané v práčke, behal som v nich po všetkých možných druhoch povrchu a keď som ich vyraďoval, jediná viditeľnejšia známka opotrebovania boli zošlapané päty (keďže v tom čase som bol ešte klasický "heelstriker").



Malá štatistika (Asics Patriot 6):
- používané od 14.augusta 2014 do 14.júna 2015
- celkovo nabehané 1015 km
- 144 aktivít

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Prečo tento blog

Rád by som prostredníctvom tohto blogu popísal ako som sa dostal k behu, ako som sa postupne prepracoval od rekreačného turistu k aktívnemu bežcovi. Chcem písať aj o pretekoch a bežeckých akciách, ktorých som sa zúčastnil.
Články budem pridávať chronologicky ako išli v čase od mojich začiatkov v lete 2014 až po súčasnosť.