Od prvých kilometrov až k ultratrailom...

Koniec dovolenky a ja stále behám

august 2014 :: Po návrate z Talianska som sa snažil vytrvať vo svojom predsavzatí a pokračovať v pravidelnej bežeckej aktivite. A aj sa mi to darilo dodržiavať, behal som takmer každý deň, priemerne 4-5km, ku koncu mesiaca som dal po dvakrát 6km. Najdlhšiu pauzu medzi behmi som mal 2 dni. Dokonca som absolvoval svoj prvý "trailový" beh s prevýšením takmer 150metrov. Za celý mesiac som nabehal 94km a pomaly sa zo mňa stával "bežecký blázon".

Kde behať? To je otázka...

Neďaleko môjho bydliska v bratislavskej Dúbravke som objavil malý bežecký ovál (jedno kolečko má asi 250m), kde som začal chodiť počas pracovného týždňa. Väčšinou som tam chodil večer po návrate z práce a krúžil som tam, kým som "nenatočil" svoju dennú dávku kilometrov. Počas víkendov, ak som bol mimo Bratislavy, som behal po hrádzi alebo poľnej ceste.

September a prvá desiatka

Asi v polovici mesiaca (zhruba 6týždňov odkedy som začal behať) som sa dopracoval k vzdialenosti 10km. Niečo také som si ešte donedávna nevedel ani predstaviť. A navyše to bolo do kopca s celkovým prevýšením 260 metrov.
Na konci októbra sa mi podarilo pokoriť ďalšiu métu 15km pri priemernom tempe 5:39/km. Naďalej však prevládali krátke behy okolo 5km v duchu hesla radšej menej ale častejšie.

Pridáme kopčeky

Zistil som, že behať po okruhu je síce fajn, ale po nejakom čase to začne byť trochu monotónne.
Výhoda Dúbravky je v tom, že do lesa to je naozaj na skok a je tu aj kopček s názvom Dúbravská hlavica. V lese je množstvo cestičiek, človek je v prírode a je to celkovo príjemnejšie. Takže som začal striedať behanie po okruhu s občasným výbehom do lesa. Pomaly som aj zvyšoval tréningovú vzdialenosť, častejšie som si dal 8km a sem-tam 10km behy.

Neplánovaný pokus o polmaratón

Na konci novembra som si dal taký dlhší víkendový beh. Išlo sa mi veľmi dobre a nakoniec sa z toho vykľulo 20km v čase tesne pod 2 hodiny. Až po dobehu som si uvedomil, že som bol len kúsok od dosiahnutia pomyselnej hranice polmaratónu.

Ako to išlo ďalej?

Keďže s motiváciou som zatiaľ problém nemal, zranenia sa mi vyhýbali a kilometre pekne pribúdali. Behal som stále s mobilnou aplikáciou, čo nebolo príliš komfortné a tak som začal uvažovať nad bežeckými hodinkami. A napísal som Ježiškovi :o)


Tu je malá sumarizácia môjho prvého bežeckého roku:
  • august 2014: 94 km, priem.tempo 5:54
  • september 2014: 111 km, priem.tempo 5:50
  • október 2014: 149 km, priem.tempo 5:33
  • november 2014: 101 km, priem.tempo 5:38
  • december 2014: 106 km, priem.tempo 5:34
Spolu: 566 kilometrov, priem.tempo 5:42, priemerne 4 behy/týždeň

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Prečo tento blog

Rád by som prostredníctvom tohto blogu popísal ako som sa dostal k behu, ako som sa postupne prepracoval od rekreačného turistu k aktívnemu bežcovi. Chcem písať aj o pretekoch a bežeckých akciách, ktorých som sa zúčastnil.
Články budem pridávať chronologicky ako išli v čase od mojich začiatkov v lete 2014 až po súčasnosť.